A expansão da pós-graduação na Fundação Oswaldo Cruz: contribuição para a melhoria da educação científica no Brasil

##plugins.themes.bootstrap3.article.sidebar##

Abstract

This ariticle reports the experience of creating new Master and Doctoral programs in “Bioscience and Health Education” at the Oswaldo Cruz Foundation. It contextualizes the current crises in science education in Brazil, examining its causes and consequences, and discusses the epistomological and methodological aspects of these programs. The article then analyzes the factors that led a traditional research institution to become involved with the problems of formal and nonformal education, and, finally, it identifies new challenges.

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

Autores
  • Tania Cremonini Araújo-Jorge Instituto Oswaldo Cruz, Fiocruz
  • Evelyse Lemos Borges Instituto Oswaldo Cruz, Fiocruz
Biografia
Referências

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##


How to Cite

ARAÚJO-JORGE, T. C.; BORGES, E. L. A expansão da pós-graduação na Fundação Oswaldo Cruz: contribuição para a melhoria da educação científica no Brasil. Brazilian Journal of Graduate Studies, [S. l.], v. 1, n. 2, 2011. DOI: 10.21713/2358-2332.2004.v1.43. Disponível em: https://rbpg.capes.gov.br/rbpg/article/view/43. Acesso em: 3 jul. 2024.

Keywords:

ensino de ciências. educação e saúde. pós-graduação. formação de professores. science education, science teaching, health and education, graduate study, teacher preparation.