A implantação da Pós-graduação em Ensino em Biociências e Saúde (PG-EBS) na Fundação Oswaldo Cruz: experiências, lições e desafios

##plugins.themes.bootstrap3.article.sidebar##

Abstract

The article relates the experience of creating the Master and Doctoral courses in ìBiosciences and Health Teachingî at the Oswaldo Cruz Foundation, which were accredited in September, 2003, by the Brazilian Federal Agency for Support and Evaluation of Graduate Education/ Ministry of Education (Capes/MEC). Complementing a previous paper (RBPG, v.1, n.2, 2004), the article analysis the development and implantation of the new program and identifies some of the challenges that resulted from the profile of its clientele.

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

Autores
  • Tania Cremonini Araújo-Jorge
  • Júlio Vianna Barbosa
  • Evelyse dos Santos Lemos
Biografia
Referências

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##


How to Cite

ARAÚJO-JORGE, T. C.; BARBOSA, J. V.; LEMOS, E. dos S. A implantação da Pós-graduação em Ensino em Biociências e Saúde (PG-EBS) na Fundação Oswaldo Cruz: experiências, lições e desafios. Brazilian Journal of Graduate Studies, [S. l.], v. 3, n. 5, 2011. DOI: 10.21713/2358-2332.2006.v3.98. Disponível em: https://rbpg.capes.gov.br/rbpg/article/view/98. Acesso em: 22 nov. 2024.

Keywords:

Ensino de ciências. Educação e saúde. Pós-graduação. Formação de professores. Science education. Science teaching. Health and education. Graduate study. Teacher preparation.