The importance of the Ciência sem Fronteiras Program: the Australian case, first results and recommendations

##plugins.themes.bootstrap3.article.sidebar##

Abstract

The text below shows the importance of the Ciência sem Fronteiras Program in the Brazilian higher education internationalization process, based on the case study of Australia. That country hosted in its universities several Brazilian students who were awarded with scholarships. The methodology involved documentary and bibliographic research, including consultation of documents prepared by international organizations and the Australian and Brazilian governments. The results obtained were discussed considering the evaluation final report prepared by the Commission of Science, Technology, Innovation, Communication and Informatics of the Federal Senate, as well as some articles of critical analysis of the program.

 

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

Autores
  • Dileine Amaral da Cunha CNPq-UFRGS
  • Ivan Rocha Neto Docente Colaborador da Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS).
Biografia
Dileine Amaral da Cunha, CNPq-UFRGS

Doutoranda em Educação em Ciência pela Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS) e analista em ciência e tecnologia do Conselho Nacional de Desenvolvimento Científico e Tecnológico (CNPq), Brasília, DF, Brasil.  


Ivan Rocha Neto, Docente Colaborador da Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS).

Doutor em Eletrônica pela University of Kent, Canterbury, Reino Unido, e professor colaborador da Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS), Brasília, DF, Brasil.


Referências

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##


How to Cite

CUNHA, D. A. da; ROCHA NETO, I. The importance of the Ciência sem Fronteiras Program: the Australian case, first results and recommendations. Brazilian Journal of Graduate Studies, [S. l.], v. 13, n. 30, 2016. DOI: 10.21713/2358-2332.2016.v13.955. Disponível em: https://rbpg.capes.gov.br/rbpg/article/view/955. Acesso em: 3 jul. 2024.

Section

Studies

Published:

Dec 22, 2016
Keywords:

Educação Superior. Internacionalização. Programa Ciência sem Fronteiras. Educación Superior. Internacionalización. Programa Ciência sem Fronteiras. Higher Education. Internationalization. Ciência sem Fronteiras Program.