Vol. 8 No. 2 (2012): Suplemento 2 - Ensino de Ciências e Matemática e a Iniciação à Docência

A RBPG . Revista Brasileira de Pós-Graduação, editada pela Fundação Coordenação de Aperfeiçoamento de Pessoal de Nível Superior (CAPES), é uma publicação técnico-científica que se define como um veículo de difusão e debate de ideias, estudos e relatos de experiências sobre a pós-graduação. É também um espaço aberto à comunidade acadêmica para manifestarse sobre temas relacionados com a formação de recursos humanos de alto nível. Divulga documentos oficiais de políticas para a educação superior, estudos e dados sobre a pós-graduação, discussões e comunicados de interesse da comunidade acadêmica e científica.

Published: 2012-07-10

In Service Education in Mathematics for Basic School Teachers in a context of implementing curricular innovations

Ruy César Pietropaolo, Tânia Maria Mendo Angélica da Fontoura Garcia Silva, Tânia Maria Mendonça Campos, Angélica da Fontoura Garcia Silva

The Chemical of Garbage: using contextualization in the teaching of chemical concepts

Dayane Graciele dos Santos, Ana Paula Aparecida Borges, Camila de Oliveira Borges, Eloah da Paixão Marciano, Lya Christina da Costa Brito, Glauce Michelle Bezerra Carneiro, Alexandra Epoglou, Simara Maria Tavares Nunes

Scientific initiation in the High School: a model for bringing the basic school closer to the university through the scientific method

Thiago Gomes Heck, Alexandre Maslinkiewicz, Míriam Gil Sant'Helena, Leonardo Riva, Denise Lagranha, Sueli Moreno Senna, Vera Lucia Cislaghi Dallacorte, Marcelo Engelke Grangeiro (in memoriam), Rui Curi, Paulo Ivo Homem de Bittencourt

Institutional project: teacher education and social responsibility

Adriana Mendonça Destro, Dalmo Gomes de Carvalho, Maricelma Simiano Jung, Marilete Severo, Rosandra Schlickmann Sachetti Hubbe, Rosicler Schafaschek

Experiencing teaching practice in Chemistry by means of PIBID: introduction of experimental activities at public schools

Karen Cacilda Weber, Elba Cristina Santos de Almeida, Maria Gardennia da Fonseca, Maria das Graças Azevedo Brasilino

Evaluation of a short course on using games in teaching

Lya Christina da Costa Brito, Ana Paula Aparecida Borges, Camila de Oliveira Borges, Dayane Graciele dos Santos, Eloah da Paixão Marciano, Simara Maria Tavare Nunes