Vol. 14 (2017)

Mantendo a diversidade temática inerente ao foco da RBPG, neste volume 14(2017) apresenta-se 27 artigos entre Debates, Estudos e Educação. Estes remetem a reflexão em seus diferentes aspectos com enfoques e pontos de vista sobre a pós-graduação. Os temas abordados contemplam o ensino-aprendizagem e a formação de profissionais de educação.

Published: 2017-07-31

The conceptions about teaching of students from a graduate program in Chemistry

Ana Luiza Quadros, Dayse Carvalho da Silva Martins, Fernando César Silva, Frank Pereira Andrade, Gilson Freitas Silva, Helga Gabriela Aleme, Juliana Cristina Tristão, Leandro José Santos, Sheila Rodrigues Oliveira

The knowledge sharing among national and international researchers of Ciência sem Fronteiras program

Paulo Henrique de Almeida, Helena Fátima Nunes Silva, Fernanda Cristina Barbosa Pereira Queiroz

Environmental Sciences Teaching towards professionalization: a scientometric analysis

Otacílio Antunes Santana, Clodoaldo de Lima, Raquel Bernardo de Melo, Carla Valéria de Miranda Costa Duarte, Susana Carvalho de Souza, Mayara Lopes de Freitas Lima, Izaquiel Doria Aragão, Jarcilene Silva de Almeida Cortez

The analysis methods study in dissertations as researchers learning and training to the qualitative research: an experience report

Bruno Ferreira Dos Santos, Ádila Silva Vaz, Paula Lacerda Leite, Cláudia Stela Barbosa, Luzitânea Araújo, Anni Barreto Lyra, Beatriz dos Santos, Celma Bento Moreira, Maria Lydia Aroz D. Santana, Regiane Barreto Martins

Planning of annual and quadrennial accountability to Capes using Scriptsucupira computational tool

Renato Ribeiro Nogueira Ferraz, Emerson Antônio Maccari, Luc Quoniam, Marcus Vinicius Cesso da Silva, Aline Fátima Modkovski

Logical models in the evaluation of the professional masters: a practical example

Daniela Borges Lima de Souza, Gardênia da Silva Abbad, Sônia Maria Guedes Gondim